Porady dla lekarzy

Instrukcje

Generowanie certyfikatów P1 w RPWDL 2.0 Instrukcja dla praktyk zawodowych i podmiotów leczniczych

W RPWDL 2.0 niezbędny jest dostęp do systemu P1 i wygenerowanie certyfikatów, aby uzyskać możliwość wysyłania danych do systemu e-zdrowie. Jak przejść tę procedurę? W instrukcji opisujemy to krok po kroku. Na początek należy złożyć wniosek o dostęp do systemu P1. Aby to zrobić, zaloguj się na stronę...

W RPWDL 2.0 niezbędny jest dostęp do systemu P1 i wygenerowanie certyfikatów, aby uzyskać możliwość wysyłania danych do systemu e-zdrowie. Jak przejść tę procedurę? W instrukcji opisujemy to krok po kroku.

  1. Na początek należy złożyć wniosek o dostęp do systemu P1. Aby to zrobić, zaloguj się na stronę https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/. Po zalogowaniu zostaniesz przekierowany na stronę główną, gdzie pojawi się kilka kafelków z różnymi funkcjonalnościami. Wybierz kafelek Wnioski i kliknij Przejdź.


1


2. Po przejściu na nową podstronę z bocznego menu Wnioski wybierz opcję Wnioski o uzyskanie dostępu do systemu P1.


3. Po kliknięciu otworzy się okno Moje wnioski o dostęp do P1. Znajdziesz w nim wyszukiwarkę oraz listę wniosków z następującymi polami:

  • numer wniosku,
  • numer księgi rejestrowej,
  • data utworzenia,
  • data wysłania,
  • status.
  1. Aby rozpocząć wypełnianie wniosku o dostęp do P1 i przejść do formularza, kliknij pole Dodaj nowy wniosek.


2


  1. W kolejnym kroku pojawi się okno z formularzem wniosku do wypełnienia. Formularz obejmuje trzy kroki wpisywania danych, między którymi można się przemieszczać, korzystając z pól z numerami na górze: 1, 2, 3 lub używając przycisku Następny krok, Poprzedni krok. W razie potrzeby możesz również kliknąć Anuluj, aby zrezygnować z tworzenia wniosku lub zapisać wersję roboczą do wypełnienia na później (przycisk Zapisz wersję roboczą).


  1. Najpierw uzupełnij następujące dane podmiotu wykonującego działalność leczniczą:
  • numer księgi rejestrowej,
  • adres e-mail,
  • potwierdź adres e-mail.


3


Po wyborze Numeru księgi rejestrowej (dostęp tylko do ksiąg rejestrowych, do których masz uprawnienia) automatycznie uzupełnią się dane identyfikacyjne Podmiotu Wykonującego Działalność Leczniczą.


4


  1. W kolejnym kroku należy wpisać dane administratora danych systemu usługodawcy, czyli osoby odpowiedzialnej za zarządzanie kontem podmiotu wykonującego działalność leczniczą w systemie P1. Wpisz następujące dane:
  • imię,
  • nazwisko,
  • PESEL,
  • potwierdzenie adresu e-mail.


5


  1. W kolejnym kroku pobierz program generator plików CSR, w którym wygenerujesz pliki certyfikatów, postępując zgodnie z instrukcją (otworzysz ją po kliknięciu Otwórz instrukcję). Następnie dołącz do wniosku wygenerowane pliki certyfikatów WSS i TLS.


6


9. Zaakceptuj warunki korzystania z systemu P1 (możesz się z nimi zapoznać, klikając Warunki korzystania z systemu P1) i wyraź zgodę na przetwarzanie danych.

Po wypełnieniu formularza kliknij Wyślij.

  1. Po udanej wysyłce Twojego wniosku jego status zmieni się z Roboczy na Wysłany.


7


11. Kliknij Podgląd wniosku, aby znaleźć szczegółowe informacje oraz pliki certyfikatów do pobrania: Pobierz certyfikat WSS oraz Pobierz certyfikat TLS – możesz to zrobić w ciągu 30 dni od daty wygenerowania plików certyfikatów. Po przekroczeniu tego czasu konieczne będzie wygenerowanie nowych certyfikatów.


8


  1. Dalej postępuj zgodnie z instrukcja generatora CSR i wygeneruj ostateczne certyfikaty dla systemu do wystawiania recept.

Gdzie znaleźć identyfikator P1 (OID)?

Identyfikator P1 to indywidualny numer, który pozwala systemowi P1 na określenie placówki wystawiającej e-Receptę lub e-Skierowanie. Można go znaleźć m.in. w e-mailu otrzymanym z RPWDL po złożeniu wniosku o podłączenie do systemu P1.

Kontakt

Telefon kontaktowy: 19 239, dla dzwoniących z zagranicy +48 515 239 239.

Mail: gabinet-pomoc@cez.gov.pl