Porady dla lekarzy

Marketing

13-09-2024

Jak przyjmować więcej pacjentów i pozyskać nowych? Kilka praktycznych porad

W zawodzie lekarza wydajna i dobrze zorganizowana praca ma kluczowe znaczenie. Szybka, sprawna obsługa w gabinecie przełoży się na większą liczbę dziennych wizyt oraz zadowolenie pacjentów. Jak tego dokonać? Oto kilka wskazówek, które usprawnią codzienną pracę w Twoim gabinecie i pomogą w dotarciu do nowych pacjentów.

Spis treści

    Sprawna rejestracja pacjentów

    Obsługa pacjenta wbrew pozorom nie zaczyna się w gabinecie, a jeszcze na etapie planowania wizyty. Właśnie dlatego sprawny system rejestracji pacjentów ma duże znaczenie dla każdego właściciela gabinetu lekarskiego. Nikt przecież nie lubi stać w kolejkach lub wyczekiwać na połączenie telefoniczne, tym bardziej jeśli ból staje się nie do wytrzymania. Do tego dochodzi jeszcze jedna kwestia, istotna dla małych gabinetów - kiedy lekarz jest zajęty pacjentem, trudno jest mu odebrać telefon.


    Funkcja ta jest więc obowiązkowa w każdym dobrym programie dla gabinetu lekarskiego. Zapewniają ją m.in Lekarz PLUS oraz system rezerwacji zarezerwuj.pl. Dzięki tej funkcjonalności lekarz lub pracownik recepcji może łatwo zarządzać dostępnymi terminami i zwiększyć tym samym liczbę dziennych przyjęć.

    Przypomnienia SMS

    Powiadomienia SMS to praktyczne narzędzie, które zwiększy szansę na to, że pacjent nie zapomni o zaplanowanej wizycie. Istotne są też potwierdzenia wizyt dające pacjentom pewność, że udało im się zapisać na konkretny termin. Wysyłanie takich wiadomości jest prostą (i, co ważne, zautomatyzowaną) czynnością, która usprawni komunikację i odciąży pracowników recepcji. Taką funkcjonalność oferuje program do gabinetu lekarskiego Lekarz PLUS. Warto z niej korzystać, aby ułatwić sobie pracę.

    Odpowiednio urządzony gabinet

    Dobrze urządzony gabinet lekarski to nie tylko wizytówka Twojego biznesu, ale i sposób na szybszą obsługę. Zadbaj o rozmieszczenie mebli tak, aby nie utrudniały poruszania po gabinecie i zapewniały natychmiastowy dostęp do niezbędnych przyrządów oraz dokumentów. Kluczowe będą m.in. regały z dużą liczbą szuflad na akcesoria, obszerne biurko z mocnym blatem, które pomieści komputer oraz szafki wiszące, dzięki którym dobrze zagospodarujesz wolną przestrzeń.


    Pamiętaj też, że przy urządzaniu gabinetu należy uwzględnić regulacje określone w Ustawie o działalności leczniczej oraz w Rozporządzeniu ministra z 26 marca 2019 roku. Więcej porad na ten temat znajdziesz w artykule Jak urządzić gabinet lekarski, aby był funkcjonalny i spełniał wszystkie normy.

    Przemyślany marketing

    Dobrze dobrana strategia marketingowa stanowi klucz do zwiększenia zasięgów biznesu i tym samym dotarcia do nowych pacjentów. W przypadku gabinetów lekarskich cel ten można osiągnąć na kilka sposobów. Oto cztery najważniejsze filary marketingu internetowego:


    • Strona internetowa – estetyczna, czytelna strona internetowa gabinetu to dziś podstawa w każdym biznesie. Powinny znaleźć się na niej wszelkie istotne dla pacjentów informacje takie jak opis usług, cennik czy ogólne informacje o firmie. Ważne też, aby strona była dobrze zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe (kluczowy jest tu dobór odpowiednich fraz kluczowych oraz inne działania z zakresu SEO), atrakcyjna wizualnie oraz przyjazna w nawigacji.
    • Blog medyczny – blog z ciekawymi i wartościowymi poradami medycznymi będzie dla Twoich pacjentów ważną wartością dodaną. Dzięki regularnym publikacjom krótkich ciekawostek, sekcji Q&A (pytania i odpowiedzi) czy wyczerpujących porad zyskasz w oczach internautów status autorytetu i eksperta w swojej dziedzinie. Co więcej, artykuły dobrze napisane pod SEO pomogą zwiększyć ruch organiczny na Twojej stronie internetowej.
    • Fanpage/social media – marketing usług medycznych w mediach społecznościowych jest łatwiejszy niż się wydaje. Najważniejsza jest ciągłość publikacji oraz dostarczanie krótkich, ważnych treści. Już same aktualności dotyczące Twojego gabinetu z pewnością zostaną docenione przez Twoich pacjentów. Dobrym pomysłem jest zatrudnienie specjalisty od social mediów, który pokieruje profilem Twojego gabinetu.
    • Profil Google Moja Firma – to kolejne miejsce w sieci, w którym możesz promować swój gabinet. Dzięki wizytówce pacjenci łatwo sprawdzą adres Twojej placówki, wyszukają numer telefonu oraz inne dane kontaktowe. Co istotne, stworzenie wizytówki jest darmowe – potrzebujesz do tego tylko konta Google.
    login icon zaloguj register icon zarejestruj