17 Czerwiec 2024 | Instrukcje

Jak połączyć się z bazą danych eWUŚ

W tej poradzie wyjaśniamy kroki do połączenia z bazą danych eWUŚ. eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) to system, który umożliwia natychmiastowe potwierdzenie prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. W aplikacji Lekarz PLUS można wybrać świadczenia refundowane takie jak: recepty oraz skierowania.

ewus

Spis treści

Dane logowania do eWUŚ w aplikacji Lekarz PLUS są zależne od wybranego oddziału NFZ

Dla oddziałów NFZ:

  • 02. Kujawsko-Pomorski
  • 03. Lubelski
  • 07. Mazowiecki
  • 10. Podlaski
  • 13. Świętokrzyski
  • 14. Warmińsko-Mazurski
  • 16. Wielkopolski
  • 17. Zachodniopomorski

Należy wprowadzić swój login i hasło:

lekarz 1

Dla oddziałów NFZ:

01. Dolnośląski

04. Lubuski

05. Łódzki

06. Małopolski

08. Opolski

09. Podkarpacki

11Pomorski

12.Śląski

Należy wybrać Typ kontrahenta:

  • Świadczeniodawca – w przypadku świadczeniodawców posiadających ważną umowę z NFZ oraz personelu świadczeniodawcy, któremu nadano uprawnienia do korzystania z eWUŚ;
  • Osoba personelu – w przypadku prywatnych gabinetów, nieposiadających podpisanej umowy z NFZ.

Następnie wprowadzić kod, login i hasło:

lekarz 2

Wszystkie niezbędne dane do konfiguracji dostępu do eWUŚ w aplikacji Lekarz PLUS powinny zostać pozyskane na podstawie wniosku o dostęp do systemu eWUŚ. Poniżej przedstawiamy krótką instrukcję, w jaki sposób należy zawnioskować o taki dostęp.

Instrukcja uzyskiwania dostępu do systemu eWUŚ

  1. Aby wnioskować o dostęp należy posiadać konto na Portalu, właściwym ze względu na miejsce realizacji umowy lub miejsce potwierdzenia prawa wykonywania zawodu medycznego.

Jest to odpowiednio:

System Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) lub System Numerowania Recept Lekarskich (SNRL) dla oddziałów Funduszu prowadzonych w następujących województwach:

  • mazowieckim
  • świętokrzyskim,
  • kujawsko-pomorskim,
  • lubelskim,
  • wielkopolskim,
  • warmińsko-mazurskim,
  • podlaskim,
  • zachodniopomorskim

lub

Portal Świadczeniodawcy (podmioty posiadające umowę z NFZ) lub Portal Personelu (podmioty prywatne, bez umowy z NFZ) dla oddziałów Funduszu prowadzonych w następujących województwach:

  • pomorskim,
  • lubuskim,
  • dolnośląskim,
  • opolskim,
  • łódzkim,
  • śląskim,
  • małopolskim,
  • podkarpackim.

2. Po zalogowaniu do odpowiedniego Portalu należy złożyć wniosek o nadanie upoważnienia do korzystania z systemu eWUŚ.

Wniosek obejmuje:

  • dane identyfikacyjne podmiotu (zwłaszcza numer identyfikacyjny świadczeniodawcy określony przez Fundusz lub numer PESEL).
  • zobowiązanie podmiotu do przestrzegania przepisów zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych, a także zasad zachowania w tajemnicy i nieujawniania informacji pozyskanych z Funduszu.

Po pozytywnej weryfikacji wniosku podmiot uzyskuje od Funduszu upoważnienie do korzystania z usługi eWUŚ, a w systemie udostępniony zostaje wniosek o nadanie uprawnień lokalnego administratora eWUŚ:

  1. Wypełnij elektroniczny wniosek o nadanie uprawnień lokalnego administratora eWUŚ, który pojawi się w systemie.
  2. Po tym, jak wojewódzki oddział Funduszu zaakceptuje wniosek, wskazana przez podmiot osoba otrzyma uprawnienia lokalnego administratora eWUŚ. Pozwalają one na:
  • występowanie do Funduszu o sporządzenie dokumentu, który potwierdza prawo do świadczeń przez usługę eWUŚ
  • nadawanie i odbieranie operatorom eWUŚ uprawnień do występowania o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę eWUŚ.

3. Przed nadaniem uprawnień do występowania do Funduszu o sporządzenie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń przez usługę eWUŚ operatorzy e-WUŚ oraz lokalni administratorzy muszą podpisać oświadczenie oraz otrzymać od podmiotu upoważnienie do korzystania z usługi eWUŚ.