Porady dla lekarzy

Instrukcje

16-07-2024

Jak zmienić dane w RPWDL?

Jeżeli reprezentujesz podmiot leczniczy, którego dane uległy zmianie, musisz pamiętać o aktualizacji wpisu w RPWDL. W tym poradniku wyjaśniamy, kiedy i jak to zrobić.

Spis treści

    Jakie zmiany należy zgłosić do rejestru?

    W przypadku zmiany informacji podawanych przy wpisie podmiotu leczniczego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) osoba uprawniona do reprezentowania podmiotu leczniczego musi złożyć wniosek o zmianę wpisu w RPWDL.

    Wniosek należy złożyć, jeżeli zmieniły się następujące dane:

    • Oznaczenie podmiotu leczniczego;
    • Imię i nazwisko osoby, która wykonuje działalność jako podmiot leczniczy lub nazwa/firma podmiotu;
    • Adres;
    • Numer Identyfikacji podatkowej NIP;
    • Dane podmiotu tworzącego - w przypadku, gdy nie jesteś przedsiębiorcą;
    • Adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych;
    • Forma organizacyjno-prawna;
    • Typ działalności leczniczej oraz zakres świadczeń zdrowotnych;
    • Dane dotyczące struktury organizacyjnej zakładu leczącego;
    • Data wpisu do rejestru;
    • Data zmiany wpisu do rejestru;
    • Data oraz numer decyzji o wykreśleniu z rejestru;
    • Miejsce przechowywania dokumentacji medycznej – ma to znaczenie przy likwidacji;
    • Dane odnoszące się do certyfikacji lub akredytacji;
    • Daty i wyniki kontroli, jeżeli miały one miejsce.

    Jak złożyć wniosek o zmianę wpisu podmiotu leczniczego?

    Wniosek o zmianę wpisu można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną poprzez stronę RPWDL. Do jego złożenia potrzebny jest podpis elektroniczny, kwalifikowany podpis elektroniczny albo podpis zaufany.

    obraz (9)

    W celu złożenia wniosku:

    • Zaloguj się do rejestru;
    • Wybierz opcję “nowy wniosek”;
    • Określ typ wniosku klikając “wniosek o zmianę wpisu”;
    • Następnie uzupełnij wniosek tylko w tych polach, w których zaszła zmiana uzasadniająca jego złożenie;
    • W przypadku konieczności dołączenia dokumentów będących podstawą zmiany wpisu, dołącz je klikając w zakładkę “załączniki”;
    • Po uzupełnieniu wszystkich pól, podpisz wniosek i wyślij go.

    Oczekiwanie na ocenę wniosku przez wojewodę

    Po złożeniu wniosku wojewoda zweryfikuje poprawność oraz kompletność złożonych dokumentów. Jeżeli dokumenty nie będą spełniały wymagań formalnych, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia braków - masz na to 7 dni, licząc od dnia otrzymania wezwania. Pamiętaj, że w przypadku nie usunięcia braków wniosek nie zostanie rozpatrzony. Termin na dokonanie wpisu do rejestru będzie biegł na nowo licząc od daty uzupełnienia wniosku lub załączników.

    Zmiana wpisu w rejestrze albo odmowa

    Po rozpatrzeniu wniosku wojewoda zmieni wpis w RPWDL, po czym wystawi elektroniczne zaświadczenie o jego zmianie. Informacja o wystawieniu zaświadczenia oraz dane pozwalające na pobranie go z systemu teleinformatycznego zostaną przesłane na adres e-mail wnioskodawcy. Wojewoda przekaże zawiadomienie do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego.

    Pamiętaj, że wojewoda może też odmówić zmiany wpisu, co następuje w drodze decyzji. W przypadku odmowy możesz się odwołać do Ministra Zdrowia. Aby to zrobić, złóż odwołanie za pośrednictwem wojewody w terminie 14 dni od dnia otrzymania odmowy.

    Pozostałe informacje

    Brak złożonego wniosku – konsekwencje

    Niezgłoszenie zmiany danych podmiotu leczniczego wpisanych do rejestru może grozić karą pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę.

    Kto prowadzi rejestr podmiotów leczniczych?

    RPWDL dla podmiotów leczniczych prowadzony jest przez wojewodów właściwych dla siedziby albo miejsca zamieszkania podmiotu leczniczego.

    W jakim terminie należy załatwić sprawę?

    Zmianę danych należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia jej powstania.

    Opłata za zmianę wpisu

    Opłata za zmianę wpisu jest równa połowie opłaty za wpis do rejestru. Jej wysokość jest zależna od wysokości przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw i wynosi: 10% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez uwzględnienia wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej “Monitor Polski”.

    Gdzie wnieść opłatę?

    Opłatę należy wpłacić na konto urzędu wojewódzkiego, który prowadzi właściwy dla Ciebie rejestr podmiotów leczniczych. Informację o numerze konta znajdziesz przy wypełnianiu wniosku w systemie RPWDL.

    Czas oczekiwania na wpis

    Wojewoda zmieni Twój wpis w ciągu 30 dni licząc od dnia wpłynięcia wniosku.

    login icon zaloguj register icon zarejestruj