Porady dla lekarzy

Marketing

18-01-2024

Marketing dla lekarzy - jakie działania marketingowe pomogą wypromować Twój gabinet?

Dobrze przemyślany sposób promowania gabinetu lekarskiego to klucz do pozyskiwania nowych pacjentów. Jak powinien wyglądać marketing dla lekarzy? Jakie działania są dozwolone, a jakie zabronione? Jak wybrać efektywną metodę promocji swojej praktyki lekarskiej? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

Spis treści

    Marketing dla lekarzy - czego unikać?

    Zanim przejdziesz do planowania działań marketingowych dla Twojego gabinetu, musisz wziąć pod uwagę obostrzenia prawne związane z reklamowaniem usług medycznych. Mówiąc w skrócie - wedle tych zasad promocja placówki nie może mieć cech reklamy. Zabronione są zatem perswazyjne komunikaty wprost nakłaniające do skorzystania z Twoich usług, porównania z konkurencją, wartościowanie (np. „najlepszy gabinet w okolicy”) oraz gwarancje powodzenia leczenia.

    Zasady te dotyczą treści udostępnianych publicznie, a więc np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy na billboardach. Jak zatem promować gabinet lekarski zgodnie z prawem? Zalecaną metodą jest informowanie o swojej działalności bez stosowania perswazyjnych komunikatów. Jak wdrożyć ten sposób w praktyce? Przekonajmy się.

    Jak promować gabinet lekarski zgodnie z prawem? Marketing dla lekarzy w pigułce

    Oznaczenie gabinetu

    Jak najprościej powiadomić odbiorców o niedawno otwartym gabinecie lekarskim? Przede wszystkim odpowiednio go oznacz, tak aby potencjalni pacjenci wiedzieli, że w tej lokalizacji znajduje się placówka medyczna. Koniecznie zadbaj zatem o dobrze widoczny szyld. Zgodnie z prawem przed lokalem możesz umieścić również nie więcej niż dwie tablice informacyjne.

    Lokalne wydarzenia

    Jeśli dysponujesz odrobiną wolnego czasu, warto pomyśleć o służbowym udziale w lokalnych wydarzeniach. W ten sposób skutecznie wypromujesz swój gabinet zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i wszędzie tam, gdzie lokalna społeczność chętnie się integruje. Najważniejsze, aby dać się poznać odbiorcom z jak najlepszej strony - jako godny zaufania specjalista. Uniwersalnym tematem poruszanym podczas takich spotkań jest profilaktyka - zawsze warto o niej mówić.

    Darmowe portale i mapy

    Zadbaj o to, aby lokalizacja Twojego gabinetu znalazła się w bazach darmowych portali i na mapach - m.in. Google, Targeo i Cylex. Jedyne, co musisz zrobić, to dodać na wybranych stronach podstawowe dane firmy i poczekać na ich akceptację. Na internetowej wizytówce placówki powinny znaleźć się: lokalizacja, godziny otwarcia, dane kontaktowe, a w miarę możliwości również zdjęcia.

    Strona internetowa gabinetu

    Jeżeli chcesz wypromować swój gabinet w sieci, świetnym pomysłem będzie założenie strony internetowej. Własne miejsce w internecie pozwoli Ci udostępnić potencjalnym pacjentom najważniejsze informacje o Twojej praktyce, przedstawić personel, udzielić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także dodawać aktualności. Zaletą własnej strony jest pełna kontrola nad wrzucanymi treściami i możliwość ich edycji w zależności od bieżących potrzeb. Jeżeli chcesz szybko i wygodnie założyć własną witrynę, skorzystaj z funkcji programu Lekarz PLUS, która pozwoli Ci stworzyć wizytówkę www gabinetu z najważniejszymi informacjami oraz formularzami rejestracji wizyt.

    Google Ads

    Płatne reklamy, które wyświetlają się u góry wyników wyszukiwania w Google z dopiskiem „sponsorowane”, potrafią skutecznie zwiększyć widoczność strony w sieci. Jeżeli chcesz przeznaczyć na promocję swojego gabinetu określony budżet (w Google Ads ustawisz go samodzielnie), warto sięgnąć po to rozwiązanie. Należy pamiętać, aby reklamy miały charakter informacyjny. Dobrym pomysłem będzie zorientowanie ich lokalnie z użyciem odpowiednich fraz (np. „dentysta Wrocław”, „okulista w Warszawie”).

    Treści SEO

    Wolisz postawić na darmową promocję gabinetu w internecie? W takim razie pomocne będzie SEO, czyli optymalizacja treści dla wyszukiwarek internetowych. Na czym to polega? W skrócie: należy publikować treści zawierające najczęściej wyszukiwane frazy w danej tematyce. Największą skuteczność zapewniają dłuższe teksty - mogą to być np. artykuły zamieszczane na blogu Twojego gabinetu. W ten sposób ściągniesz na swoją stronę internetową wielu czytelników, a dzięki specjalistycznym tekstom zbudujesz wizerunek zaufanego lekarza.

    Media społecznościowe

    Nie da się zaprzeczyć, że dziś social media to dla wielu osób część codziennego życia. Warto zatem zaznaczyć swoją obecność na Facebooku czy Instagramie i dać się poznać swoim potencjalnym pacjentom. Z programem Lekarz PLUS możesz zamieścić na tych portalach formularz rejestracji, dzięki czemu zainteresowane osoby będą mogły od razu umówić się na wizytę.

    Newsletter

    Ciekawym rozwiązaniem jest również newsletter, który możesz wysyłać pacjentom ze swojej bazy kontaktów (po ich uprzedniej zgodzie). Jako że newsletter nie ma publicznego charakteru, można sobie pozwolić na nieco więcej „reklamy w reklamie” i nie ograniczać się do samych komunikatów informacyjnych - oczywiście z poszanowaniem zasad etyki.

    login icon zaloguj register icon zarejestruj