08 Maj 2024 | Zarządzanie gabinetem

Przypomnienia o wizycie u lekarza - jak mogą usprawnić pracę Twojego gabinetu?

Niezrealizowane wizyty to stały kłopot wielu gabinetów lekarskich. Kiedy pacjent nie zjawia się na umówionej konsultacji, specjalista traci nie tylko czas, ale i pieniądze. Jeżeli borykasz się z tym problemem w swojej działalności, poznaj funkcjonalność, która pomoże Ci go rozwiązać: automatyczne przypomnienia o wizycie u lekarza. Dowiedz się o niej więcej.

Automatyczne przypomnienia

Spis treści

Przypomnienie o wizycie u lekarza - poznaj zalety tej funkcjonalności

Automatyczne przesyłanie pacjentom przypomnień o wizycie to funkcjonalność, którą znajdziesz w dobrych programach do obsługi gabinetu (jest dostępna w aplikacji Lekarz PLUS). Jakie korzyści może Ci przynieść to proste rozwiązanie? Przyjrzymy się kilku z nich.

Mniej niezrealizowanych wizyt

Przypomnienie o wizycie to przede wszystkim narzędzie do zmniejszenia liczby nieodbytych wizyt. Dzięki niemu zapominalscy pacjenci nie przegapią umówionego terminu, a jeśli będą mieć taką potrzebę, odwołają konsultację na tyle wcześnie, że z „okienka” będzie mogła skorzystać inna osoba.

Zmniejszenie kosztów

Negatywnym skutkiem nieodbytych wizyt są przede wszystkim straty finansowe. Przez nagłe „okienko” przepada opłata za wizytę, a lekarz traci czas, który mógłby poświęcić pacjentom. Odpowiednio wcześnie wysłane przypomnienie o wizycie może zapobiec takim sytuacjom.

Lepsza organizacja pracy personelu

Przypomnienia dają pacjentom szansę na wcześniejsze zgłoszenie ewentualnych zmian terminu wizyty lub jej anulowanie, co pozwala na bardziej efektywną organizację pracy personelu medycznego. Możesz wówczas modyfikować grafik personelu zgodnie z zapotrzebowaniem. To szczególnie istotne dla placówek z większą liczbą pracowników.

Komunikacja z pacjentami

Wysyłanie przypomnień o wizycie pozwoli Ci budować lepszą relację z pacjentami. W ten sposób pokażesz im, że dbasz o ich czas i zdrowie.

Przypomnienie o wizycie można wysyłać różnymi metodami, najczęściej e-mailowo bądź SMS-em, lecz doświadczenie wielu placówek medycznych pokazuje, że najskuteczniejsza jest ta druga metoda. Pacjenci znacznie częściej odczytują SMS-y niż wiadomości na skrzynce mailowej, dlatego warto postawić przede wszystkim na tę drogę komunikacji.

Jak wprowadzić przypomnienia SMS w swoim gabinecie?

System przypomnień o wizycie u lekarza jest skutecznym sposobem na zmniejszenie nieobecności pacjentów i usprawnienie pracy personelu, dlatego warto wdrożyć go w swoim gabinecie. Jak to zrobić?

Wybór oprogramowania lub narzędzia

Automatyczną wysyłkę powiadomień umożliwia oprogramowanie do obsługi gabinetu. Wybierz program, który poza tą funkcjonalnością zapewni Ci również wiele innych możliwości ułatwiających zarządzenie placówką - np. opisywanie wizyt, wyszukiwanie informacji o pacjentach czy dostęp do bazy leków.

Dostosowanie treści przypomnień

Stwórz własną treść przypomnień lub wybierz z szablonów dostępnych w programie medycznym. Zadbaj o to, aby znalazły się w nich najważniejsze z punktu widzenia pacjenta informacje:

  • Data i godzina wizyty,
  • Lokalizacja gabinetu lekarskiego,
  • Instrukcje dotyczące ewentualnego odwoływania lub zmiany terminu,
  • Dodatkowe informacje, jak np. prośby o przyniesienie dokumentów lub opis przygotowań do wizyty, jeżeli są konieczne.

Przeszkolenie personelu

Upewnij się, że personel jest odpowiednio przeszkolony w zakresie korzystania z systemu przypomnień i potrafi odpowiedzieć na pytania pacjentów dotyczące tej kwestii.

Monitorowanie skuteczności

Po wprowadzeniu systemu przypomnień, monitoruj jego skuteczność. Twoim celem jest przede wszystkim spadek liczby nieodbytych wizyt, który łatwo zauważysz, sprawdzając m.in. raporty generowane przez oprogramowanie gabinetu.